Hoe kan ik mezelf ontdoen van spirituele leegte?

Beste Zheng Hao,

Hoe was het met je? Mijn hart heeft veel pijn en ik wil er graag met je over praten. Ik ben altijd gretig op zoek geweest naar succes, en toen ik klein was, maakte ik het besluit dat, wanneer ik zou opgroeien, ik me zou onderscheiden van de menigte en het leven aan de top zou leiden. Ik werkte hard en streefde jarenlang en werd rijk. De mensen om me heen zien me als iemand om rekening mee te houden en – al mijn dromen zijn uitgekomen. Ik zou echt gelukkig moeten zijn, maar in plaats daarvan voel ik me zo leeg en mijn hart voelt gewoon hol. Ik heb overal gereisd en dinner parties gehouden en liedjes gezongen met mijn collega’s, en op dat moment voelde ik me altijd echt gelukkig. Maar daarna zou dat gevoel van leegte er nog steeds zijn en ik kan het nooit meer afschudden. Wat denk je dat er mis is met mij? Wat moet ik doen om mezelf te ontdoen van deze spirituele leegte? Hoe moeten we een zinvol leven leiden?

Lees verder Hoe kan ik mezelf ontdoen van spirituele leegte?