Waarom staat God toe dat de mogelijkheden en loutering tot ons komen? Weet je Gods goede bedoeling?

Christenen getuigen van God

Het ervaren van deze moeilijkheden en louteringen is de grootste zegen voor een christen. Want als wij het leven willen verkrijgen, moeten wij mogelijkheden en louteringen ervaren.

Lees en doorzoek de Bijbeltekst van de dag op Bijbelstudie om uw spirituele leven te verrijken.

Bijbeltekst van de dag – Zuivering kan alleen worden verkregen door loutering te ondergaan

En Ik zal dat derde deel in het vuur brengen, en Ik zal het louteren, gelijk men zilver loutert, en Ik zal het beproeven, gelijk men goud beproeft; het zal Mijn Naam aanroepen, en Ik zal het verhoren; Ik zal zeggen: Het is Mijn volk; en het zal zeggen: De HEERE is mijn God.

– ZACHARIA 13:9

Gedachten over het vers van vandaag …

Uit deze profetie kunnen we zien dat het ervaren van beproevingen en louteringen een noodzakelijk pad is voor ons gelovigen in God om verlossing te verkrijgen. Want alleen door het ervaren van Gods werk van loutering en zuivering kan onze verdorvenheid worden gereinigd. En alleen dan kan ons geloof, liefde en de kennis van God toenemen, en dan kunnen we ware eerbied en aanbidding voor God hebben.

Het is precies zoals deze passage zegt: “De waarheid is niet inherent door de mens verworven en wordt niet gemakkelijk begrepen door degenen die door Satan zijn verdorven; de mens is verstoken van de waarheid en verstoken van het besluit om de waarheid in praktijk te brengen en als hij niet lijdt en niet wordt gelouterd of geoordeeld, dan zal zijn besluit nooit vervolmaakt worden. Voor alle mensen is loutering ondragelijk en heel moeilijk te accepteren – toch is het tijdens de loutering dat God Zijn rechtvaardige gezindheid aan de mens duidelijk maakt en Zijn eisen aan de mens openbaar maakt en meer verlichting verschaft en meer feitelijke snoei en behandeling; door de vergelijking tussen de feiten en de waarheid, geeft Hij de mens een grotere kennis van zichzelf en de waarheid en geeft Hij de mens een beter begrip van Gods wil, waardoor de mens een waarachtigere en zuiverdere liefde voor God heeft. Dat zijn Gods doelen bij het uitvoeren van loutering.” Uit deze woorden kunnen we weten dat beproevingen en louteringen nauwgezet door God zijn gearrangeerd om ons te vervolmaken. Alleen als we ze accepteren met moed als voormalige apostelen en profeten, kunnen we Gods schoonheid begrijpen, onze verdorvenheid verwerpen, net zoals het erts dat volledig opnieuw in kwaliteitstaal werd gemaakt nadat het getemperd was.

Dus we zullen veel moeilijkheden en beproevingen ervaren, terwijl wij op het juiste pad wandelen in het geloof in God; zoals ziekte, beperkingen in het leven, lastering door de heidenen, enzovoorts. Wanneer deze moeilijkheden tot ons komen, zullen we hier niet aan kunnen ontsnappen, maar wij moeten God niet verkeerd begrijpen, niet tegen God klagen, maar accepteren dat deze beproeving vanuit God komt, aandachtig de les hieruit proberen te leren en ons leven laten groeien?! Als wij het op die manier ervaren, kunnen wij echt voelen dat moeilijkheden juist de beste zegeningen zijn die door God aan ons heeft gegeven! Alleen als wij deze moeilijkheden ervaren, kan ons leven blijven groeien. Wanneer onze gezindheid wordt veranderd, kunnen wij grote beloften en zegeningen van God ontvangen!

Graag deel ik deze film met mijn broeders en zusters en ik hoop dat jullie erbij baat zouden kunnen krijgen, bekijk dan de Christelijke film ‘DE VUURDOOP’ Het enige pad waarover het koninkrijk van de hemel kan worden betreden.

Terug naar de startpagina: Geloof Hoop en Liefde

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s