Hoe de kerk van Philadelphia te vinden

Zoals we allemaal weten, is de kerk van Philadelphia die is geprofeteerd in het boek Openbaring een kerk die vóór de grote rampen wordt opgenomen. Tegenwoordig zijn er overal rampen, en alleen door de kerk van Philadelphia te vinden, kunnen we opgenomen worden voor de troon van God voordat de grote rampen arriveren. Weet je welke kenmerken de kerk van Philadelphia onderscheiden? En hoe we deze kerk kunnen vinden? Laten we deze kwestie hieronder bespreken en onderzoeken.

Kenmerken van de kerk van Philadelphia

Kenmerken van de kerk van Philadelphia

Het is geprofeteerd in het boek Openbaring: “Schrijf aan de engel van de gemeente in Filadelfia: ‘[…] Omdat u trouw bent gebleven aan mijn gebod om stand te houden, zal ik u ook trouw zijn wanneer binnenkort de tijd van de beproeving aanbreekt, als heel de aarde en de mensen die er leven op de proef worden gesteld. Ik kom spoedig. Houd vast aan wat u hebt, dan zal niemand u de lauwerkrans kunnen afnemen. Wie overwint maak ik tot een zuil in de tempel van mijn God. Daar zal hij voor altijd blijven staan. Ik zal op hem de naam schrijven van mijn God en van de stad van mijn God, het nieuwe Jeruzalem dat bij mijn God vandaan uit de hemel zal neerdalen, en ook mijn eigen nieuwe naam. Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt’” (Openbaring 3:7-13). We kunnen aan deze passage zien dat de kerk van Philadelphia drie kenmerken zal hebben.

De eerste functie is ongeveer zo: “Ik zal op hem de naam schrijven van mijn God en van de stad van mijn God […] en ook mijn eigen nieuwe naam.” Zoals we weten, is het boek Openbaring een boek met profetieën, en “Mijn eigen nieuwe naam” verwijst duidelijk naar het feit dat de Heer een nieuwe naam zal hebben wanneer Hij terugkeert, en aangezien Hij een nieuwe naam heeft, kan Hij niet opnieuw “Jezus” worden genoemd − dit is zeker. Daarom zal datgene waar de mensen van de kerk van Philadelphia tot bidden en een beroep op doen niet de naam “Jezus” zijn, maar eerder Gods naam in het nieuwe tijdperk. Het is net als toen de Heer Jezus in het begin Zijn werk kwam uitvoeren, toen degenen die Zijn verlossing accepteerden niet langer de naam van Jehovah God riepen, maar in plaats daarvan baden ze in de naam van de Heer Jezus. We kunnen er daarom zeker van zijn dat de kerk van Philadelphia de kerk zal zijn die Gods nieuwe naam accepteert. Dit is het eerste kenmerk van de kerk van Philadelphia.

Het tweede kenmerk is dat de kerk luistert naar “wat de Geest tegen de gemeenten zegt.” Dit betekent dat wanneer de Heer Jezus terugkeert, Hij meer woorden tot de kerken zal spreken, Hij de kleine boekrol voor de mensheid zal openen, en alles wat Hij zegt zal nieuw zijn. De kerk van Philadelphia zal daarom de kerk zijn die Gods nieuwste uitspraken accepteert, en degenen in de kerk zullen de bewatering en voorziening van de huidige woorden van God kunnen verkrijgen, net zoals er in de profetie staat: “En ook op de dienaren en op de dienaressen zal ik mijn Geest in die dagen uitstorten” (Joël 2:29). Dit is de tweede kenmerk van de kerk van Philadelphia.

Het laatste kenmerk is precies zoals er staat in het vers: “Wie overwint maak ik tot een zuil in de tempel van mijn God. Daar zal hij voor altijd blijven staan.” We kunnen hieruit opmaken dat de overwinnaars zullen ontstaan ​​in de kerk van Philadelphia. Deze overwinnaars zijn in staat om Gods weg te volgen, en in welke situatie ze zich ook bevinden, ze zijn altijd in staat om hun vlees te verzaken en te leven naar Gods woorden. Uiteindelijk zijn ze niet langer gebonden aan de vele en gevarieerde verdorven gezindheden van Satan, en verdragen een krachtige getuigenis voor Satan. Er zijn er die zelfs onder de vervolging van het satanische regime niet door de dood worden beperkt en die weigeren God te verraden, zelfs ten koste van hun eigen leven. Zulke mensen dragen het zegevierende en klinkende getuigenis tegenover Satans kwade krachten − zij zijn de overwinnaars die God in de laatste dagen zal voltooien. Daarom is elke kerk die een groep overwinnaars kan voortbrengen, de kerk van Philadelphia. Dit is het derde kenmerk van de kerk van Philadelphia.

Door naar de drie bovenstaande kenmerken te kijken, kunnen we weten dat de kerk die Gods nieuwe naam kan accepteren, die Gods stem kan horen en de bewatering en voorziening van Gods nieuwe woorden kan verkrijgen, en die een groep overwinnaars kan voortbrengen, zonder twijfel de kerk van Philadelphia. Omgekeerd is elke kerk die de stem van God niet herkent, die niet accepteert wat de Heilige Geest tegen de kerken zegt, en die de nieuwe naam van God niet accepteert, zeker niet de kerk van Philadelphia.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s