Hoe worden onze gebeden door God gehoord?

Gebed is voor ons een manier om dicht bij God te komen en om het werk van de Heilige Geest te verkrijgen. Maar soms bidden we regelmatig en lang tot God, maar na het bidden kunnen we er niet van genieten in ons hart, noch kunnen we het werk van de Heilige Geest voelen. Wat is er aan de hand? Hoe moeten we tot God bidden zodat God luistert?

De Heer Jezus zei: “God is een Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid” (JOHANNES 4:24).

God zegt: “Het gebed is geen kwestie van formaliteiten, of het volgen van een procedure, of het herhalen van de woorden van God, dat wil zeggen, het gebed betekent niet het nazeggen van woorden en anderen kopiëren. In het gebed, moet je je hart aan God geven, de woorden in je hart delen met God zodat je door God aangeraakt mag worden. Als je gebeden effectief moeten zijn, dan moeten ze gebaseerd zijn op het lezen door jou van Gods woorden. Alleen door te bidden te midden van Gods woorden zul je in staat zijn om meer verlichting en illuminatie te ontvangen. Een waarachtig gebed wordt getoond door een hart dat verlangt naar de vereisten die door God gesteld zijn en bereidheid om deze eisen te vervullen; je zult in staat zijn om alles te haten wat God haat, op basis waarvan je kennis hebt, je zult weten en duidelijkheid zult hebben over de waarheden door God uitgelegd. Vastberadenheid, geloof en kennis hebben en een te beoefenen pad na het gebed – alleen dat is waarlijk bidden en alleen het gebed als zodanig kan effectief zijn.

Uit Gods woord kunnen we weten dat het gebed geen kwestie van formaliteiten is, en ook niet dat we op een vast tijdstip tot God moeten bidden. Er is geen regel over de duur van gebedstijd. Zolang we met ons hart bidden, de woorden in ons hart tot God spreken, onze eigen echte moeilijkheden voor God brengen en Gods wil zoeken, zal dit soort gebed door God worden gehoord.

Als je meer wilt weten over de waarheid over het gebed, kun je op de link klikken om het artikel te lezen: leren bidden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s